Te druk om te schrijven - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Floortje Bruijn - WaarBenJij.nu Te druk om te schrijven - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Floortje Bruijn - WaarBenJij.nu

Te druk om te schrijven

Blijf op de hoogte en volg Floortje

25 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Hoi lieve mensen!
Ja sorry sorry sorry dat ik niet mijn blog up to date hou maar de tijd ervoor vinden hier is lastig en uitstel gedrag is iets wat er ook niet bij helpt…
Maar ondanks ik het zo druk heb, heb ik het wel onwijs leuk!
Mijn stage plaats (Greyton Transition) is top, het personeel is hartstikke ondernemend en hardwerkend. Mieke en ik hebben een paar dingen aan gewezen gekregen waarmee we aan de slag kunnen. Bijvoorbeeld de eerste opdracht, een kiln maken. Een kiln is een soort verbrandings machine waarmee ze van biologisch afval houtskool kunnen maken, dit kunnen ze weer gebruiken voor in de mest en krijg je een soort super mest die ze goed kunnen verkopen! Het ontwerp is er al, nu het produceren van het prototype nog. Alleen moet de lasser een keer bij de afspraak komen opdagen, maar dit is Afrika, geduld is een schone zaak.

Gelukkig mochten we donderdag mee naar Kaapstad om naar een soort design week te gaan waar de Eco-bricks die het bedrijf hier vollop gebruikt te zien op de stand. En mee helpen bouwen! De foto's uploaden hier amper maar op mijn facebook zijn ze te vinden!! Eco-bricks zijn trouwens oude pet Flessen (JA EMMIE IK SCHRIJF HET GOED!) gevuld met plastic verpakkingen, hierdoor worden de flessen stevig waardoor ze in de bouw gebruikt kunnen worden!! Ik verwijs zeker naar de site van Greyton Transition!!! Toevallig dat we vorige week donderdag mee konden want vandaag (maandag week nr 2) mochten we meubulair zelf ontwerpen met de eco bricks.

Afgelopen weekend zijn wij met z'n allen naar Stellenbosch geweest, de stad van de studenten en wine tastings. Dat hebben we ook zeker gemerkt! 2 onwijs lekker wine tastings gehad waarvan eentje met chocola erbij (altijd vervelend)! En een goed avondje wezen stappen met de groep. Maar een van de meest vervelendste dingen hier is toch wel het eten hoor, helemaal niet lekker, bah. NIET DUS! Door de weeks flink sporten dat we in het weekend los kunnen, want man man man wat is het hier heerlijk!

Het weekend hebben we heerlijk afgesloten met een braai (BBQ) met een paar studenten hier (Genadendal) uit de buurt. Het starte alleen iets later dan gepland door miscommunicatie, verassend in Afria eh?! Super leuk, maar het duurde daardoor wel tot 1 uur s'nachts en we hadden helaas de volgende dag allemaal stage… De studenten wonen 3 deuren verder dus dit was vast niet ons laatste avondje gezelligheid.

Zomer komt er aan, heerlijk! Dus de strakke lichamen moeten weer bijgewerkt worden, lieve mensen de sport broek is al aan dus tot de volgende keer!

Dikkke vette zoen en dikke knuffel uit Afrika!

  • 26 Augustus 2014 - 12:29

    Oom Wim:

    Hai Floor
    Zo dus ik krijg een collega vuilverbrander,hoewel "verbrander?"Ben benieuwd hoe die houtskool eruit gaat zien.
    Merk wel dat je het voor een groot deel naar de zin hebt, wat eten de Afrikaanders eigenlijk?
    Je zou verwachten dat de Hollandse boeren invloed zouden hebben gehad,nee dus.
    Onze hartelijke groeten en dikke pakkert,dag lief.

  • 26 Augustus 2014 - 18:39

    Floortje De Bruijn:

    Heey lieve ome Wim en tante Willie,
    Ja zoeits! haha. Ik zal een foto sturen!
    Vooral vlees, en ik snap dat helemaal want het vlees is hier ook heerlijk!.
    Dikke kus terug!

  • 27 Augustus 2014 - 22:57

    Riny Quint :

    Hoi Floor en mede studenten , ondanks geen tijd toch een heel mooi verhaal over jullie belevenissen in het verre Zuid Afrika . Ik ben nooit jaloers op iemand geweest , maar nu af en toe wel hoor en besef dat ik in de verkeerde tijd geboren ben ! Dit mee te maken is voor mij iets als een droom !! Maar voor jullie werkelijkheid , dus geniet er van en zo te zien ontzettend leerzaam en daar doe je het ook voor ! Lieverd veel liefs en het was mij ook al opgevallen ( vlessen?????)Fffffff! Xxxxxx

  • 29 Augustus 2014 - 18:01

    Margreet:

    Ha Floor,
    een goed teken dat je niet veel tijd hebt om je blog bij te houden! zo te lezen heb je het goed naar je zin en zijn de projecten ook mooi om te doen.
    geniet van de tijd daar, we blijven je volgen.
    liefs, Loet en Margreet

  • 30 Augustus 2014 - 08:19

    Liz:

    Floraaa, zo leuk allemaal! Heb nu eindelijk een beetje tijd en wifi om je blog te lezen!! Klinkt allemaal helemaal super! MOOI HE?! Zuid Afrika is zooo anders dan ghana! Moet erg om je stukjes lachen want hoor het je helemaal zeggen; lekker wijf! Tina the talking tummy growing?! Haha lekker GENIeten van de braai en biltong... Zwarte mannen houden van een kilootje meer! Moet ik een muts naar je opsturen? Love u longtime! Dikke vette kus vanuit Kenia! Xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Floortje

Actief sinds 06 Aug. 2014
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 3605

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 26 Januari 2015

Mijn reis naar Zuid Afrika

Landen bezocht: