Aankomen in Zuid Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Floortje Bruijn - WaarBenJij.nu Aankomen in Zuid Afrika - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Floortje Bruijn - WaarBenJij.nu

Aankomen in Zuid Afrika

Blijf op de hoogte en volg Floortje

08 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Na een reis van 24 landen we (Mieke en ik) eindelijk in Zuid Afrika. Gelukkig konden we overal in een keer door en waren we binnen no time bij Karin (project leidster) en Liselle (area mama) echt een onwijs lieve vrouw. Richting ons huisje waar wij de komende 6 maanden gaan wonen stoppen we bij de mall om beddengoed te kopen (Mieke heeft alles in het groen en ik in het oranje want dat paste bij onze kamers volgens Liselle) en eten (helaas nog geen bier want de liquor store was dicht). Ik schrik me dood, de mall was even luxe alsin Londen, Mja dan zit je ook nog half in Kaapstad. Maar toch, ogen uitgekeken. Onderweg kunnen genieten van het mooie uitzicht, die eigenlijk alleen donker was met lichtjes maar toch mooi. Ook heel fijn dat aan de zijkant van de weg een bordje staat met pas op voor de bafiaanen, fijn haha.
Uurtje later waren we er dan, 27 uur verder, 32,5 kilo in de koffers, 13 kilo handbagage en een paar alcoholische drankjes verder. Maar wat is het mooi en wat hebben we het hier 'lux' (Afrikaans gezien)! Warm water! Was machine! Oven! En redelijk wat ruimte! Heerlijk! Enig min puntje, het is hier echt koud haha. Vannacht geslapen in wel 4 lagen warme kleding, dekbed en nog een dekentje en nog steeds koud brrr. Wie had dat nou gedacht, met de muts op in Afrika! Foto's komen zo snel mogelijk! Xxx

• 08 Augustus 2014 - 14:17

Karin:

Ziet er heel goed uit Floor. Fijn dat alles zo geregeld is. Ja echt luxe in vergelijking met je Ghana ervaring.
    De temperatuur was natuurlijk ook even wennen na alle warmte in Nederland.
    Lekker warm aankleden voor de nacht ...... De kou gaat voorbij de temperatuur zal de komende tijd alleen maar oplopen omdat je richting lente/zomer gaat.
    Het is stil hier in huis....!
    Geniet van deze geweldige tijd. X mam

• 08 Augustus 2014 - 16:26

Martine:

Hoi Floor,

Fijn dat je reis goed is verlopen en dat je nu op de plaats van bestemming bent. Leuk dat je een waarbenjij. nu site aangemaakt hebt, ik zal je met veel plezier volgen. Wens je een super tijd in dat verre zuid Afrika. xx

• 08 Augustus 2014 - 18:34

Jan:

Hoi Floor, fijn dat je goed aangekomen bent. Wel apart dat het daar nu koud is,.. tja winter.
    We zijn benieuwd naar de foto's van je hoe het er daar allemaal uitziet. Groetjes, Marjolein, Jores, Jan.

• 09 Augustus 2014 - 00:50

Riny Quint :

Hoi Floor ,wat een leuk bericht uit het verre Zuid Afrika! Het wordt een hele belevenis volgens mij . Qua natuur en de wildparken schijnt het ongelofelijk mooi te zijn ! Kiek en Patrice zijn er beiden geweest en waren erg onder de indruk van de schoonheid van het land ! Maar er moet ook gewerkt worden begreep ik van je moeder , dus moet je er een combinatie van maken ! Dat lukt je vast wel kanjer! Liefs en blijf je volgen ... Je tantetje xxx

• 09 Augustus 2014 - 11:31

Tanta Willy Oom Wim:

Lieve Floor
    Met de gekozen kleuren laten jullie zien dat je onder de vlag van de vierdaagse stad ver kunt komen.
    Jammer dat de echte winterdracht bij je moeder is gebleven.Als het goed begrepen heb lagen er twee
    mutsen in een bed,in ieder geval warme oren.Wens je Fijne tijd en ervaring toe in het land van de boeren.
    Leuk dat je ons op de hoogte gaat houden, Liefs uit Leuth,kusjes.

• 11 Augustus 2014 - 16:34

Oma Truusje :

Hoi lief hoe gaat het met je .ben je al een beetje ingeburgerdje zult het welerg druk hebben de eerste weken .maar je moet ook genieten van al het mooie ik mis je nu al maar we kunnen lekker malilen samen love you dikke knuf en kus omi